keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Ei oo kiire vielä mihinkään, juostaan ulos katselemaan elämää

Päätin kesän kunniaksi aloittaa uudestaan bloggauksen. Tästä tulee nyt tyyliltään luultavasti lifestyle blogi, en itekkään tiedä vielä että mitä mä aion kirjotella. Nimi pysyy Annuschlandina koska a) en jaksa keksiä uutta nimeä ja b) minä ja mun blogi muutetaan toivottavasti jonain päivänä takaisin Saksaan. Ajattelin myös lisätä kirjotusten loppuun lyhyet saksannokset, koska nyt tää on tavallaan toisinpäin, että mun Saksa-kaverit seuraa mun Suomi-elämää. :) Ja kirjoitusten kesän yo-kertaus ohjeissa luki, että kirjoita saksaksi, niin tuleepahan myös harjoitusta.

Nyt tein kuitenkin sen päätöksen, etten näitä tästä lähtien enää facebookkiin linkittele, koska niille jotka haluaa seurata on keksitty Bloglovin' (Tää on itseasiassa mun uusin rakkaus ja oon ylpeä, kun osasin lisätä sivupalkkiin tollasen 'follow'-napin:) tai Blogger tai Blogilista yms. Ja sitten ihan vaan googlekin toimii.

Kesä ja kymmenen (10!) viikkoa vapautta. Okei, autokoulu ja kesätyöt vie ehkä sen täydellisen vapauden, mutta huippukesä tästä on tulossa joka tapauksessa!  Tää on kaikesta huolimatta vapauttavampi kuin vaikka ensi kesä, koska vuoden päästä syksyllä odottaa kolmet kirjoitukset ja tänä syksynä ainoastaan se saksa. Odotettavissa on myös mm. aikuisuus ja hostsiskon ja parinkin rakkaan ystävän vierailu Suomessa. Toivottavasti sää paranee, en malta odottaa sitä tunnetta kun kävelee paljain jaloin nurmikolla tai kun hyppää ensimmäisen kerran järveen.

Ja vapaiden päivien kunniaksi mulla on ollut aikaa syventyä laatukirjallisuuteen koulukirjojen sijaan:


 Parhaalta ystävältä lainattuihin muotilehtiin (koko kevään ja kesän muoti yhdellä istumalla) sekä vampyyrikirjoihin. Joo, mä en itsekkään tiedä, miksi edes luen noita ja vielä laitan ne tänne, mutta toisaalta kaikki mun blogia syksyllä lukeneet tietää jo mun koukutuksen Vampyyripäiväkirjoja kohtaan ;)


Loppuun vielä mun tänhetkinen kesäbiisi numero yksi:


Numero yksi sen takia, että tuun varmasti löytämään vielä monta huippua biisiä kesän aikana! Toi biisi on jollain tapaa ärsyttävä, mutta sanat on vaan niin osuvat. En oo vielä muuten keksinyt, että miten nää You Tube -linkit saa sellasiksi ohuiks palkeiks, joku saa mieluusti neuvoa? :)

Auf Deutsch: Ich habe wieder bloggen angefangen und jetzt werde ich immer auch kurz auf Deutsch schreiben, damit meine Deutsche Freunde mein Finnisches Leben folgen können. :) Und damit ich meine Sprachkenntnisse verbessern kann. Ihr darft mich immer gern korrigieren ;)  Ab jetzt linke ich aber nicht mehr mein Blog in Facebook, diejenige die mein Blog lesen wollen, können Bloglovin' oder sowas benutzen. Ich habe jetzt 10 Wochen Sommerferien und habe endlich Zeit Literatur "auf hohem Niveau" zu lesen... Da unten gibts noch mein zurzeitiges favourit Sommerlied, schade nur dass ihr die Wörter nicht versteht. Die sind nämlich das Beste des Liedes. :)


4 kommenttia:

  1. Jeee, tätä on ootettu:)! jahei sen youtube-linkin saa ohuemmaks, kun säädät siitä koodinpätkästä "height" kohtaa, ja laitat arvoks vaikkapa 28 :)

    VastaaPoista
  2. Haha, kesti hieman saada tää taas käyntiin :) Mutta kiitti, arvasinkin että sä ainakin osaat neuvoa!

    VastaaPoista
  3. Kivaa! Mähän pystyn täs samalla kans lukeen yo-kokeisiin, kun kirjotat saksakskin ;)

    VastaaPoista
  4. Kätevää Jenna! Ja koska luultavasti en voi pidättäytyä linkittämästä saksalaista musiikkia ym. niin saat lisää saksa-kielikylpyjä :) Ja huomasin että säkin bloggaat nykyään, hauskaa :)

    VastaaPoista